pátek 27. července 2012

První čínský den - 26. 7.

Tak máme za sebou první Čínský den, ale přijde nám to jak kdybysme prožili dny dva nebo tři..
První šok nastal, když jsme tady poprví sedly do auta. Nějaký Michaelův rodinný přítel pro nás přijel na letiště, aby nás odvezl do hotelu. Řízení a doprava - to je divočina! Kdyby nějakej číňan měl řídit v ČR, okamžitě přijde o řidičák! :D Všichni tu jezděj jak šílenci, každejch 10 vteřin slyšíte někoho troubit. Chcete přejet z jednoho jízdního pruhu do druhýho? Na blinkry se vyprdněte. Nechce vás auto vedle pustit? Nevadí, prostě ho vytlačíte. Máte strach z divoký jízdy a cítíte se bezpečněji s pásem? Smůla, tady se nezapášete. A při přecházení ulice taky bacha, nemyslete si, že vám auto zastaví. Maximálně zatroubí než vás přejede.

Další šílená věc je tady vzduch. Včera když jsme se šli odpoledne projít a někam podivat, bylo mi z toho vzduchu tak blbě, že jsem skoro myslela, že se pozvracim. Ve městě vidíte jen na sto až třista metrů dopředu, pak vám výhled zakryje hustá, šedá mlha-smog. Navíc je tu hrozný horko, dusno a vlhko. Ulice jsou dost špinavý. Když dýchám, přijde mi jak kdybych vdechovala smrad, kouř a smog. Ale je fakt, že se dá hodně rychle zvyknout. Je to tu v některých věcech fakt síla, někdy docela hnus, ale o to větší nářez to je. :)

Hotel, kterej Michael vybral je naprosto hustej. Nikdy jsem nazažila větší luxus. Nechápu, jak to sehnal, prej nám ho vyjednal jeho táta, jinak bysme si ho rozhodně nemohli dovolit. Ale ten hotel je jak z americkejch filmů.

Večer jsme šli do restaurace,kde dělaj jenom Pekingskou kachnu. Ta restaurace je obrovská. Málem jsme se dvakrát ztratili, když jsme šli ven :D

..Čína je úplně jinej světa my ho děsně žerem! :)


3 komentáře:

  1. Tak to Vám vůbec nezávidím. Ale jsem moc rád,že jste do toho šli...:-) Napadla mě totiž jedna věc. Právě dnes přišel pro sborovej dům novej projektor a vy byste mohli být úplně první, kdo ho "pokřtí" svým poutavým a bohatě ilustrovaným vyprávěním. Takže hlavu vzhůru, nenechte se odradit smogem ani dopravou, a sbírejte zážitky a materiál, ať z tý velký Číny tak něco okusíme.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda holky, svět je fakt hustej, já byla v Tantánii taky v šoku, ale tohle musí být něco! je to asi ještě divnější než Afrika. No zlatíčka moje bude to pro vás zkušenost na celý život, ale co je to proti tomu, co uvidíme a budeme prožívat na nové zemi!!!!Ať Vás miláčci moji, chrání náš Taťka nebeský a vede vše podle své vůle, protože On Vás poslal a má s Vámi plán. Myslím na Vás holčičky moje kudy chodím. Jste úžasně odvážné a Bůh Vás miluje a já taky!!!Fotky poslané emailem, nejdou otevřít.

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, tady se to pĕknĕ rozjíždí... Zdravím vás Renko a Kamčo do té velké žluté zemĕ a přidávám se s přáním Boží ochrany, abyste se nám tam nĕkde neztratily.

    Trochu jim tam také domluvte, ať se pochlapí a ve zboží nám neposílají ten jejich značkový brak :-)


    Sledujeme vaší exotickou výpravu a tĕšíme se na další postřehy. Jo a Kamčo srdíčko si radĕji přivez zpátky :-)

    OdpovědětVymazat